19 Αυγούστου 2024

+Γέρων Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα:" Αγαπώ τον εαυτό μου σημαίνει, ότι ζω κατά τέτοιο τρόπο, ώστε σώζω τον εαυτό μου".

 
Αγαπώ τον εαυτόν μου σημαίνει, ότι ζω κατά τέτοιο τρόπο, ώστε σώζω τον εαυτόν μου. Εάν όμως κάνω τέτοια ζωή, που κολάζω τον εαυτόν μου, δεν αγαπώ τον εαυτόν μου. Θα καταλάβουμε αν αγαπάμε τον εαυτόν μας, από τη συνείδησή μας, με το αν μας ελέγχει ή όχι.
Θα αγαπήσεις, λέει ο Χριστός, κάθε άνθρωπο, όσο αγαπάς τον εαυτόν σου, όχι περισσότερο. Διότι το περισσότερο είναι για την αγάπη του Θεού! Τον Θεό θα Τον αγαπήσεις πάνω από όλους τους ανθρώπους. Χάρη του Χριστού μπορείς να δώσεις τη ζωή σου. Χάρη του ανθρώπου, μπορείς να δώσεις τη ζωή σου, μόνο όταν ξέρεις ότι θα σωθείς. Εάν ξέρεις ότι δεν θα σωθείς, δεν θα την δώσεις. Είναι πολύ λεπτό πράγμα... είναι λάθος να νομίζουμε, ότι επειδή δώσαμε τη ζωή μας σε κάποιον, θα σωθούμε, ενώ ήμασταν μέσα μας ατακτοποίητοι από αμαρτίες. Αυτό είναι λάθος!
Μπορεί κάποιος π.χ. στον πόλεμο να πέσει για κάποιους άλλους και να είναι ήρωας και να μη σωθεί. Δεν λέμε, ότι οι ήρωες κολάστηκαν, αλλά δεν λέμε και ότι οι ήρωες είναι άγιοι. Αλλά λέμε, ότι δεν σώθηκαν όλοι οι ήρωες...
«Να αγαπήσεις τον εχθρό σου», δεν το λέει καμμία θρησκεία, εκτός της Ορθοδοξίας. Αγαπώ τον εχθρό μου δεν σημαίνει ότι αγαπώ και συμφωνώ με τα αμαρτήματά του και με αυτά που κάνει, αλλά ότι προσεύχομαι γι' αυτόν.
Αγάπη είναι ο ίδιος ο Χριστός, η Αυτοαγάπη. Η λέξη "αγάπη", χωρίς Χριστό και εκτός Ορθοδοξίας, είναι η πιο πονηρή απάτη που εφεύρε ο σατανάς προκειμένου να ξεγελάσει πολλούς, με τον λεγόμενο "αγαπισμό"...
+Γέροντας Εφραίμ της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο δημοσιεύει λόγους Αγίων, Πατέρων της Ορθοδόξου Ανατολικής εκκλησίας και ακολουθεί πλήρως την διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος με επίγνωση εκκλησιαστικού φρονήματος. Εύχεστε υπέρ ημών των αναξίων!

Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης:" Ο Σταυρός του κάθε ανθρώπου".

  Ο Καλός Θεός οικονομάει για τον κάθε άνθρωπο έναν σταυρό ανάλογο με την αντοχή του, όχι για να βασανιστή, αλλά για να ανεβή από τον σταυρό...